09304065456

فقط پیامک ارسال کنید.

کارگاه بین‌المللی سیاست گذاری ترویج علم و فناوری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، اولین روز کارگاه بین‌المللی ترویج علم و فناوری صبح روز دوشنبه ۲۷ خرداد ماه با حضور بیش از ۱۶ کشور عضو جنبش عدم تعهد و دکتر منصور غلامی وزیر علوم و دکتر وحید احمدی مشاور وزیر و رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در وزارت علوم برگزار شد.

شناسایی بعضی از سیاست‌های پژوهشی مشترک کشورهای عضو مرکز علم و فناوری NAM از جمله شناسایی سیاست‌های ایران و سایر کشورهای در حال توسعه، شناسایی موضوعاتی برای تحقیق و فرصت‌های مالی، کمک به ایجاد گروه‌های فعال و تاثیرگذار برای حمایت نهادی از فعالیت‌های نوآورانه در سطح ملی و روستایی و کمک به ایجاد شبکه‌های رسمی و غیررسمی از افراد ذینفع، از جمله سیاست‌گذاران، دانشگاهیان، نوآوران و دیگران، اهداف این کارگاه بین‌المللی را تشکیل می‌دهند.

از جمله محورهای این کارگاه می‌توان به شناسایی زمینه‌ها و راهبردهای آموزشی برای ترویج علم، فناوری و نوآوری، توسعه زیرساخت‌های علم و فناوری برای ترویج علم، ترویج علم از طریق سنت‌های فرهنگی بومی، نقش آموزش رسمی و غیر رسمی در ترویج علم، فناوری و نوآوری، شناسایی چالش‌ها و محدودیت‌های ترویج علم، فناوری و نوآوری، مخاطب ساختن و تحلیل رویکردهای مختلف در آموزش از راه دور و شناسایی چالش‌ها و محدودیت‌های ترویج علم اشاره کرد.

در این کارگاه، صاحب‌نظران بین‌المللی حضور داشته و به ارائه تجارب و یافته‌های علمی خود خواهند پرداخت. موضوع انتخاب شده برای این کارگاه، سیاست‌گذاری ترویج علم، نوآوری و فناوری موضوع جدید و مهمی است که برای نخستین بار در ایران مطرح می‌شود.

این کارگاه برای نخستین بار در سطح کشورهای جنبش غیرمتعهدها و جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود و جدید بودن موضوع دریچه جدیدی را بر روی سیاستگذارن مبنی بر توجه به عموم جامعه می‌گشاید.

منبع:http://nrisp.ac.ir/fa/blog

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها
جدیدترین رویدادها

جایزه انجمن ترویج علم ایران

حمایت مالی از انجمن ترویج علم

علمی شو، نشست و گردهمایی های ترویج علم

عضویت در انجمن ترویج علم ایران

تهران، خیابان سمیه، ساختمان 108، واحد 10